Przebudowa i modernizacja torów linii kolejowej 104 w Nowym Sączu w pełnym toku
Na najświeższych fotografiach z 13 grudnia 2024 roku można zaobserwować postępy prac, prowadzonych przez PKP-Polskie Linie Kolejowe, nad modernizacją linii kolejowej numer 104, prowadzącej z Nowego Sącza do Chabówki. Wszystkie kluczowe dla realizacji projektu obszary w Nowym Sączu są zatopione w gorączce budowlanej pracy. Od jesieni 2023 roku trwają intensywne prace nad odnowieniem torowiska i instalacji trakcyjnej, a także budową nowych, solidnych wiaduktów. Inwestycja obejmuje również poprawę infrastruktury drogowej na obszarze pomiędzy stacją kolejową Nowy Sącz a bocznicą w Klęczanach. Całkowity budżet na realizację tych prac wynosi około miliarda złotych, a wykonawstwo powierzono konsorcjum firm Torpol S.A. oraz Intop Warszawa.
Projekt odnowienia linii kolejowej 104, biegnącej pomiędzy Chabówką a Nowym Sączem, jest jednym z wielu etapów tego ogromnego przedsięwzięcia. Modernizacja ta stanowi część większego planu zarządcy infrastruktury kolejowej, znanego pod nazwą „Podłęże – Piekiełko”. Głównym celem inwestycji prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA jest nie tylko modernizacja i elektryfikacja 75 km odcinka między Chabówką a Nowym Sączem, ale również budowa nowej, 58 km trasy kolejowej, która ma połączyć Podłęże z Tymbarkiem oraz Mszaną Dolną.